Are Pop-Punks Paramore A Good Fit For ‘Twilight’?

Sep 19th, 2008 | By | Category: Featured Articles, Movie News

MTV has confirmed that Paramore will be contributing 2 songs to the Twilight soundtrack, which will be released November 4! Perry Farrell and Muse will also be included.

“The soundtrack for the film is being hand-selected by Alexandra Patsavas, the music supervisor who’s made her mark on shows like “Gossip Girl,” “The O.C.” and “Grey’s Anatomy.”

Lead singer Hayley Williams had this to say on her blog:

“Twilight is the first series of books I’ve ever read. I didn’t get into the Harry Potter series even though I love the movies. Twilight really caught my attention and held it. I’m really excited to see the book adapted to film and excited that our band gets to be a part of the phenomenon.”

Update: People.com has a short article on Paramore and Twilight as well.

So what do you think about the choices so far? Are they what you hoped/feared?

Tags: , , , , , ,

19 Comments to “Are Pop-Punks Paramore A Good Fit For ‘Twilight’?”

  1. Haley says:

    yay!!!!!!!!!!!!! i love paramore!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Haley says:

    first!!!!!!!!! haha i always wanted to get fist on here!

  3. Julia says:

    Yes!! I luv Paramore and I think that they will do a great job on the two songs. Its awesome that the lead singer actually read the books too. they can really get a feel how to sing the songs about the books, for the movie.

  4. Alejandra says:

    im anxious 2 buy the sondtrack now

  5. kaity says:

    paramore is like my fav band ever!! plus twilight!!!!!!!!!!!!!! paratwi!! totally agree with eveything. i don’t see the problem.

  6. Lindsey says:

    I love Paramore!!! And Muse has to be on there of course! SOOOO excited!
    But to say something about Alexandra Patsavas, she is awesome at picking out music!! Grey’s Anatomy had some of the best music ever!

  7. Amanda says:

    thats fantastic!
    i love paramore and muse!
    they are perfect for this!!!

  8. Sasha says:

    paramore doing songs for the twilight soundtrack?

    MY DREAM COME TRUE!!!!!

  9. Maria says:

    holy crap!!!
    Gossip girl
    the o.c.
    greys anatomy
    i love their soundtracks!!! i like the oc the most though. OMG YEAHH!!!
    and i LOVE paramore!!! yes this movie will be MAGNIFICENT!!! WOOO

  10. sou says:

    >.> I’m kind of annoyed with paramore after the VMAs. I know it wasn’t their fault but still. idk.

  11. kesiajoy says:

    omg i love paramore and since i love twilight then i think they will both be a really good mix together

  12. chelsea y says:

    wait, are they writing new songs especially for twilight? or are they old songs from previous albums? it would be so awesome if paramore wrote them only for the soundtrack. yay paramore (and i cant forget muse)!

  13. […] 4th. Here is the link: http://www.mtv.com/movies/news/articles/1595214/20080919/story.jhtml. Are Pop-Punks Paramore A Good Fit For ‘Twilight’?MTV has confirmed that Paramore will be contributing 2 songs to the Twilight soundtrack, which will […]

  14. […] the original post on Twilight Series Theories Share and Enjoy: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and […]

  15. Erin(: says:

    Let me answer that question…. HELLS YES!!!!!! I LOVE THEM! so what now!

  16. Tracey says:

    Ugh.
    Seriously… PARAMORE…

    NOT. IT.

    bring on the posers….

    [love Greys though]

  17. Kat says:

    Yay! I love Paramore!!!

Leave a Comment